The primary aims are to find creative ways for applying knowledge and skill in practice and to improve the the communication skills in English. Teachers are not decision-makers. So they can not touch the curriculum at schools. But they might change the way of teaching and students learn. The consortium members aim at applying the Project Based Learning (PBL) approach as a creative way at schools in order to motivate students.
'Project-based learning' refers to students designing, planning, and carrying out projects that produce a publicly-exhibited output such as a product, publication, or presentation. Students can acquire the curriculum content they need through projects
Temel amaçlar, uygulamada bilgi ve beceriyi uygulamak için yaratıcı yollar bulmak ve İngilizce iletişim becerilerini geliştirmektir. Öğretmenler karar vericiler değildir. Okullarda müfredata dokunamazlar. Ancak, öğretim yöntemini ve öğrencilerin öğrenmelerini değiştirebilirler. Konsorsiyum üyeleri, öğrencileri motive etmek için, Proje Tabanlı Öğrenme (PTÖ) yaklaşımını okullarda yaratıcı bir yol olarak uygulamayı amaçlamaktadır.´Proje tabanlı öğrenme´, bir ürün, yayın veya sunum gibi kamuya açık bir çıktı üreten projeleri tasarlayan, planlayan ve yürüten öğrencilere atıfta bulunur Öğrenciler ihtiyaç duydukları program içeriğini, proje aracılığıyla edinebilirler.
• to establish close links among education and training and the world of work to bring the theory to life
• to improve the communication skills of students with English
• to adapt and develop approaches and learning materials targeted qualify students
• to make VETs lectures engaging, exciting and fun
• to make teachers aware of PBL training
• to help to improve employability and life skills for individuals and contribute to the competitiveness of the European economy
• Teoriyi hayata geçirmek için eğitim ve öğretim ile iş dünyası arasında yakın bağlantılar kurmak• İngilizce olan öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmek• Öğrencileri hedefleyen yaklaşımları ve öğrenme materyallerini uyarlamak ve geliştirmek•Meslek Liseleri derslerini ilgi çekici, heyecan verici ve eğlenceli hale getirmek•Öğretmenleri PTÖ eğitiminden haberdar etmek• Bireyler için istihdam edilebilirlik ve yaşam becerilerinin geliştirilmesine yardımcı olmak ve Avrupa ekonomisinin rekabet edebilirliğine katkıda bulunmak
O1 - PBL Manual
O2- Sample PBL Curricula
O3 - Sample PBL Module Book
O4 -Instructional Design
O1 - PBL KılavuzuO2- Örnek PBL MüfredatıO3 - Örnek PBL Modülü KitabıO4-Eğitim Tasarımı
• Discovering a new form of learning thanks to the use of PBL
• Using the new teaching materials
• Possibility to benefit from new information and experiences
• Interdisciplinary work
• Strengthening the collaboration between the partner network
• PTÖ kullanımı sayesinde yeni bir öğrenme şekli keşfetme• Yeni öğretim materyallerini kullanma• Yeni bilgi ve deneyimlerden yararlanma olanağı• Disiplinler arası çalışma• Ortak ağ arasındaki işbirliğinin güçlendirilmesi
• Mazhar Zorlu Vocational and Technical Anatolian High School (TURKEY)
• Marijampolės Kolegija/University of Applied Sciences (LITHUANIA)
• TENDER (ITALY)
• Çiğli İMKB Vocational and Technical Anatolian High School (TURKEY)
• CIPF Don Bosco Vocational Training Centre (SPAIN)
• Fundacao Escola Profissional de Setubal -FEPSET (PORTUGAL)